torsdag 18 juni 2009

Stor i orden...

Nödvändiga investeringar

Efter gräsmatteincidenten har jag haft ångest i två veckor. Vaknat svettig med hjärtklappning varje natt med mardrömmar om kontoret blandat med känslan att jag oavsiktligt bjudit ut alla kollegorna till mig med löftet att få se min trädgård.

Ja, jag är en sådan som bor långt från stan och är därmed helt (i princip) förskonad från de där spontana besöken från halvnärstående som enligt rykten kan dyka upp på frivillig basis (pust)

Nej vi har våra nära i norrland och i alla fall norr om dalälven, resten benämner jag kallbekanta.. Jag har jobbat på min arbetsplats i 12 år och anser mig vid det här laget etablerad, men det betyder inte att jag automatiskt samlar dessa arbetsrelaterade omkring mig även på fritiden.. Nej, det gör jag inte..

Men jag pratar vitt och brett, jag pratar om mitt hem, min borg, och min trädgård..

Några har börjat bli nyfikna, jag gillar att prata, frestelsen att bre på är överhängande, och, ja det händer.. Mina MAGNIFIKA magnoliablommor bara KASTAR sig ut över uteplatsen och doftar så underbart och jag vilar min –av arbete i trädgården slitna –lekamen i de exklusivaste av vilstolar bland de knoppande rosorna som snart slår ut bland de vildvuxna och rent magiskt färgmatchande klematisplantorna… och persikoträdet.. från baltikum.

Någon fick en idé, för att knuffa oss över tröskeln lät det som.. Vi skulle bjuda in ett gäng från jobbet, hem till oss, för trevligt samkväm, middag och gott att dricka. Har nästan förtängt detta ögonblick, men det var inte tid att sörja. Alltmedan prestationsångesten rev i själen så hade jag bara ett enda svar..

-SEN ankomst, tidigast 21.00, sedan, viktigast.. vi måste köpa röjsåg.
I mörker är alla trädgårdar vackra.


//j

19 kommentarer:

  1. Vet ni vad jag gjort idag??

    Kunde för ovanlighetens skull sluta tidigt och åkte glad i hågen från jobbet 14.30 rekord..
    VAD händer? JO punktering på E18 mellan Danderyd och Täby, med 3 mil kvar.. Vet ni vad jag gjorde?

    Bytte däck, med 30 cm till körfil höger, regn, och med ett fälgkors tillverkat i Taiwan.

    //Stolt

    SvaraRadera
  2. Redig tös som byter däck själv (som en skåning säger).
    Och det är inte så farligt som man tror att släppa in folk i sin trädgård. Det går säkert bra ;)
    Glad midsommar
    Eva

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma!

    Önskar solsken för var och en! Sommar och midsommar är magiskt.. Lägg nu sju blommor oavsett.

    //S

    SvaraRadera
  4. Och alla ni som passerade mig med vindrutan nere ropandes "hejja" och " tur med vädret, eller??" sänder jag en hungrig mördarsnigel...

    //S

    SvaraRadera
  5. Men det är ju det där att inte vilja tränga sig på,vettu..lite trevande blyg sådär..ja du vet..

    SvaraRadera
  6. Blyg i 90 km/h

    Jojo

    Norrlänningar eller sydlänningar( bott däroxå, malmö faktiskt) brukar bidra med hjälp med sådant. (smör för skåne och norrland, ja! jag erkänner, :)

    exempel från verkligeheten..
    INGEN stannade,

    //S

    SvaraRadera
  7. Jaha är det därifrån mördarsniglarna kommer,från de arga däckbytarna som väntar på vägens riddare..:)Hej Soldanella ...röjsåg precis när det var som mest..ja,men det är bra att ha,ifall du din röjarlust gör sig påmind,så kör i vind..

    SvaraRadera
  8. Jo men de sju sorterna bör ha en innebörd liksom annars så andefattigt..

    SvaraRadera
  9. Fia med knuff.?Eller en mistel..verkar långt dit

    SvaraRadera
  10. Men det var synd om dig,känner jag,bilarna bara fladdrade förbi och du stod där i vinddraget,att du orka,du är säkert jättestark..wow!

    SvaraRadera
  11. Älskling du är som en ros,:)kände på mig detta,din nedrans:P

    SvaraRadera
  12. Att du erkänner alltså...glaaaaaaaad!!!:)

    SvaraRadera
  13. ...att det behövs en röjsåg,typ..

    SvaraRadera
  14. Jag kan också...lollipopSoldanella

    SvaraRadera
  15. Nu har jag svamlat på en stund,dödstrött,jobbat ,du vet,kudden ropar...

    SvaraRadera
  16. Röjsåg är dumt... Här finns bättre förslag: http://formklippningtopiary.blogspot.com/

    SvaraRadera
  17. Intresssant.

    Gillar formklipp, tack Hanele.

    //S

    SvaraRadera
  18. Alla vägens riddare är välkomna, de verkar ju inte vara så många..

    //S

    SvaraRadera