tisdag 2 februari 2010

Finns det vår?

Det är februari..

Värsta månaden är över, kommer inte åter på 11 månader, äntligen. Men!
Det är inte klart, vintern är de facto inte besegrad. Just vädret är eländigt, bara kyla. Trodde jag skulle komma undan med nytt fokus, fokus på mat och hemmaliv, fokus på välmående och trevnad, men nej... Tyvärr, jag känner numera mina begränsningar. Vinter får inte finnas, vinter finns inte, när det är vinter finns inte jag. Förstående familj bokar en veckas charter. Rullar ut min vinterbleka orkeslösa lekamen till poolområdet, låter mig ligga där så länge jag vill, (i alla fall första dagen) sen kanske, orkar jag med en pasta carbonara i hotellrestaurangen.

När vi spenderat några lugna dagar anlände en barnfamilj. Modern släpade två enorma bulliga jätteväskor efter sig från receptionen, när hon nådde poolen ställde hon ned dem med en smäll. Nu! ska jag ha en öl. Ropade hon till eftersläntande tonårsbarn och make med solglasögon i pannan och passdokumentation och kartor i händerna.. NU! hon gick till restaurangen. Maken lite lågmält, men Gun tycker du inte vi ska packa upp först... Hon, NEJ, nu ska jag äntligen ta det lite lugnt.


j

2 kommentarer:

  1. Äntligen tillbaks,skönt med chartrad slapparsemester,god mat och så,Gun verkade målmedveten om vad hon behövde:)

    SvaraRadera
  2. Med sol i hjärtat kommer du nog snart igenom ska du se. Alltid härligt att se att du är på g!
    Kram Eva

    SvaraRadera