fredag 15 maj 2009

Id.ag har jag tagit kort.

Har ett gäng tulpaner utan namn, gillar tulpaner, men ofta klarar de inte återväxten, är glad för mina sandiga rabatter, sandhögar med stenar i ring runtomkring.. Vet ni, jag gillar tulpaner såpass att jag inte ens räknar med rådjur.. Nej, planterar glatt mängder med kejsarkronor i närheten, trots att jag inte gillar..

Tulpaner, hatkärlek, krokus - kärlek, tulpaner - krävande, krokus - enkla..
Livet - krävande=mindre blommor, kortare blomning, dock..... enklare sorter finns, därmed, säkrad överlevnad.

Brukar trösta mig med att valet finns mellan livets svulstighet eller att helt enkelt gneta på..


enklare sort..
viss ohyravarning..


gnetar på



j

1 kommentar:

  1. Hej Soldis,hoppas du har det bra!
    Ute och grejar idag,ta en plats i solen !Hörs!

    SvaraRadera